fredag 16 mars 2007

Tidningbudet måste vara praktikant!!!

Jo, så måste det va. För titt som tätt så kommer vår lokala morgontidning Barometern försent. Och eftersom att det händer om och om igen fast man ringer till tidningen och påpekar att man inte fått någon eller att den inte dimpt ner i brevinkastet förän vid lunchtid så händer samma igen och igen. Nu börjar jag tröttna på det här och det känns som om det inte hjälper att byta morgon tidning heller för det är ju samma jävla trötter som bär ut alla tidningarna på morgonen.

Så snälla Barometern skärp annars kommer jag säga upp prenumerationen och börja köpa någon kvälltidning istället med tanke på att jag har till gång till kvällstidningarna tidigare på dagen än vad jag har tillgång till min morgontidning.

Uppdaterat:
Nu några minuter efter att jag gnällt på min blogg kom min morgon tidning. Klockan är nu 08:16 och det är dags för mig att åka till jobbet. Jätte bra att tidning kom hyfsat snabbt men min stackars sambo får allt läsa tidningen dagen efter för att den alltid är för sen för honom och han börjar vid 06:00 eller 07:00 så än finns det lite att slipa på...

2 kommentarer:

Anonym sa...

du får hota med att du ska börja läsa tidningarna på nätet istället ifall dom är sena...

surtant sa...

barbakvinna: Ska göra det. För då har jag ju i alla fall tillgång till tidningen till morgon kaffet.