söndag 18 mars 2007

En hel dag med en massa drillflickor!!!

Idag har vi ägnat hela dagen åt Nybros drillflickor. Och då menar jag verkligen hela dagen. Det var regionsmästerskap i drill i Kalmar och eftersom att min dotter är drillflicka så var det bara att stiga 07:00 och börja förbereda dagen, för att infinna sig i Kalmar till 08:30. Inmarsch vid 10:00 sen skulle inte små tjejerna (minior teamet) som min tjej tillhör inte tävla förrän vid 14:00 så det blev mycket dötid. Dom lite äldre tjejerna i Nybro drill är faktiskt jätte duktiga och jag är lite imponerad av att dom lyckas kasta, svänga, snurra med staven som dom gör. Nu var det bara två tävlade minior team och min tjejs team kom på andra plats (sist) men det tycktes inte göra nått för det var helt glömt när tjejerna i teamet fick sina silvermedaljer på prispallen. Och dömmas av flickornas pillande och tittande på silvermedaljerna så var det värt att vänta på en hel dag.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Drill känner jag igen men vad är det dom gör ?

Anonym sa...

http://blogg.aftonbladet.se/961/perma/326003
Nu är jag här igen..

surtant sa...

Det är när dom har en stav i handen dom snurrar på som bara den. Oftast så gör dom det i samband med 1:a majtåg eller invigningar men nu har dom börjat tävla i det oxå vilket jag tycker är lite skojigare att titta på.