torsdag 15 mars 2007

Erkännde 11 september!!!

Sanning halten i hans erkänande kan ju kanske diskuteras. Men enligt SvD:s artikel så skulle han ha erkänt en hel del. Det kanske ligger samma filosofi bakom hans erkännande som det gör hos vissa självmordsbombare "om jag spränger mig själv i luften så kommer jag till himlen och min familj får det bättre och blir hyllade". Tja, snubbe erkände i alla fall en himla massa och hurvida det erkännandet gårr till vet ju ingen riktigt. Men vissa bloggar tycks veta det av någon lustig anledning, för en del bloggar jag läste på så kom erkännandet efter tortyr.

Dom flesta som bloggat om Khalid Shaykh Muhammad erkännande verkar tycka synd om honom och skriver om orättvisor, tortyr och det hemska Guantanamo. Kan man inte tycka att en man som kommer med ett sånt erkännande och som bevisligen är involverad i terrorism kopplat till den 11 september förtjänar att sitta på Guantanamo även om det där förekommit tortyr. Jag kanske verkar känslokall i frågan terrorister och då har ni uppfattat mig helt rätt. Om han nu blivit torterad till ett erkännande så förtjänar han det. Det dödas totalt 2 986 personer den 11 september och det är väl inte direkt nått man vill ska hända igen.
Men dom som gnäller om att han inte fått rättvisa på Guantanamo kanske tycker att Khalid Shaykh Muhammad ska flyttas till en svenskt fängelse och få läsa på KomVux under straff tiden för att sedan få permission och spränga nått litet kafe på östermalm i luften när han får tråkigt. Det måste väl va rättvisa eller???

Uppdaterat:
För att jag har en åsikt om att terrorister inte på någotvis ska ha förmildrande omständigheter så är jag en JÄVLA IDIOT... Jo, så är det. I alla fall om man ska tro dom som skrivit kommentarer.
Alla som skrivit kommentarer hävdar att Khalid Shaikh Muhammad blivit utsatt för tortyr och anser att det är orättvist.

Men alla som har dött under terrorattacker då tex dom 200 på Bali där ibland 6 st svenskar, vilket rättvisa fick dom ???

7 kommentarer:

Anonym sa...

Jo för du kan ju stå emot tortyr och alla vanliga svensons skulle ju aldrig hitta på något för att SLIPPA SMÄRTAN, jävla idiot.

Anonym sa...

du verkar ju ungefär lika klipsk som ett pistagenötskal.

vet inte ens var vilket av dina "argument" man skall börja hacka ner på...

några korta bara: ett erkännande efter tortyr inte så mycket värt.

Är det mycket svårt för dig att förstå kanske du skulle prova att blogga om big-brother eller idol eller nåt lite enklare än politik..

dels sitter rätt mycket folk som är lika oskldiga som du på guantanamo. så länge du slipper så e det lungt..

hade du verkligen tänkt efter när du skrev??
Tänk igen!

p.s. Erkände med ett(1)"n" d.s.

Carl Söderberg

Anonym sa...

att du inte besitter allt för mycket intelligens är ju inte svårt att se, du stavar som en 4 åring och resonerar som en förståndshandikappad.Förtjänar han att bli torterad? du skulle nog behöva lite av den medicinen så du förstår vad fan du pratar om..JÄVLA IDIOT!!!

Anonym sa...

hahaha trötter!
skrev du det där i sömnen eller?
det verkar ju inte som en medveten människa ägnat din text ens en liten tanke...

surtant sa...

Anonym #1: Vilka bevis har du för att han har blivit torterad?

Carl Söderberg: Åter igen, vilka BEVIS finns för att det förekommit tortyr på Khalid Shaikh Muhammad? Och om han nu har det och blivit orättvist behandlad så får man kanske tänka på vad han har gjort för att bli utsatt för det. Som man bäddar får man ligga. Det var ingen som tvingade honom bli terrorist. Men tack för att du ialla fall vågade skriva ditt namn och stå för dina åsikter för det tycks inte många göra.

anonym #2:Vet inte vad min stavning skulle ha med terrorister att göra, men om jag börjar stava bättre och det gör att terroristerna försvinenr från vår värld så ska jag söka in på komvux imorgon.

anonym #3: Jag begär inte att någon ska ägna en tanke som inte vill det.

Anonym sa...

Att USA/CIA själva säger att du använder sig av tortyrliknande metoder är väl ganska gott "bevis".
Dessutom finns det flera rätt bra dokumentärfilmer om just Guantanamo, där tidigare anställda berättar om tortyren på Guantanamo.
Ladda ner en vet ja!! Varför snacka innnan man vet???

Jag kan hålla med dig att det är nog ingen som gråter krokodiltårar över att just den här mannen blivit torterad men:
Du glömmer fortfarande att det finns massor och mängder av helt oskyldiga människor på Guantanamo.
Du och USA har ju ungefär samma tankesätt som just terrorister...att om man blivit orätt behandlad så har man rätt att behandla något annan orätt.

Det är denna världs stora problem att folk tycker och tänker så.

CS

surtant sa...

CS: Problemet är att du inte kan diskutera med en terrorsit. Det känns som om att våldet dom utför endast går att stoppa med våld för att komam med en bricka kanelbulalr och en kopp kaffe och be dom sitta ner och diskutera saken är ju en omöjlighet.
Jag förnekar inte att det har förekommit tortyr på Guantanamo och givetvis ska inte oskyldiga männsikor utsättas för tortyr, men det jag skrev om i mitt inlägg vad det gäller tortyr är vad jag känner för den mannen och tortyr, inget annat.