tisdag 20 mars 2007

Mitt liv i 2:or och 7:or

Fick en utmaning av Barbakvinna att titta tillbaka på mitt liv i 2:or och 7:or
Jag följer hennes exempel med bilder. Ja ja, jag ser lite små rolig ut på vissa bilder men det bjuder jag på =)

1977: Jag har hunnit bli 4 år och hittade ett gammalt kort i gömmorna.

1982: Hittade inget kort på mig då med jag gick på lågstadiet och livet lekte för fullt. Ägnade mig bla. åt konståkning. Kan tillägga att det blev en kort karriär inom den sporten. Balans var/är inte min starka sida.

1987: Jag har hunnit bli yttligare några år äldre och är uppklädd för skolavslutning. 14 år och tror jag redan vet det mesta om livet...
1992: Sträcker jag på benen och beger mig till andra sidan Atlanten. Fick också för mig att jag skulle blondera håret lite innan jag åkte över till USA. Resultatet blev en katastrof och jag blev inte blond utan gul i huvet. Kan tillägga att det var första och sista gången jag blonderade mig.



1997: har jag hunnit att bli 24 år och detta år blir jag även mamma. Det var ett av dom absolut underbaraste ögonblicken i mitt liv.



2002: Min dotter har hunnit att bli 5år.





Och jag ser ut som en liten pojke för att en frisör övertalade mig att jag skulle passa jätte bra i kort hår. Hon hade fel....................


2007: Jag har hunnit bli ännu äldre och förhoppningvis klokare. Min dotter fyller 10 år nu i vår. Och detta år har jag ägnat el del tid åt att blogga.

JAG UTMANAR I MIN TUR som ska beskriva sina liv i 2:0r och 7:or:

Mamselamsen

Syster Yster

Antaxia

Livsglimtar

4 kommentarer:

Vi på Kantarellen sa...

I eftermiddag!!!! Lovar!

surtant sa...

Det är lugnt... det var inget som behövdes göras på ackord =)

Anonym sa...

Ja nu är jag klar! Kolla gärna. Men det blev inga bilder :)

Anonym sa...

Lova aldrig mer kort hår *asg* Jag blev så överraskad för när jag gjorde mitt inlägg så visade det sig att Kriss som jag skrivit med på bloggen i snart ett år var en barndoms kamrat. När hon la ut sina 2 och 7:or så kände jag igen henne från klassfotot i 1:an. Helt otroligt.. Vi hade så kul igår..

Den här måste vara i din stil.
http://blogg.aftonbladet.se/961/perma/328853