söndag 4 mars 2007

Surströmmingsglass???

Man kunde idag läsa i aftonbladet att man lanserat en surströmmingsglass. Måste säga att jag tycker det låter vidrigt. Men enligt aftonbladets testpanel lät utlåtandet så här: Då kommer smakchocken. Glassen är grynig, salt och skarp. Den doftar lätt av surströmming. Och smakar som den luktar.

Nu har jag ju lärt mina barn att man inte ska säga att nått är äckligt förän man har smakat men surströmmingsglass har jag bestämt mig för är äckligt. Så det så...

Här är andra udda glasser:
  • Vitlöksglass
  • Sillglass
  • Pepparkaksglass
  • Pumpaglass
  • Avokadoglass
  • Leatherwoodhonungsglass
  • Sweet chiliglass
  • Fiskpinneglass (England)
  • Majsglass (Venezuela)

Pepparkaksglass kan jag faktiskt tänka mig är god, lika så pumpaglass... Vill jag smaka!!!

Inga kommentarer: