måndag 21 maj 2007

Nybro Elnät AB är skitstövlar!!!

I förra veckan den 15 maj fick jag en räkning från Nybro Elnät AB på en elräkning sen 2005 07 01 vilket skulle vara elen för hela våren och en sluträkningen eftersom att efter det elen ingick i hyran. Men hör och häpna, idag när jag öppnar posten 6 dagar senare har den räkningen gått till kronofogden och är nu då på nästan 2000 :-.
Nu kommer vi till det intressanta, jag har inte bott på den adressen sen 2005 02 15 men dom påstår att jag inte sagt upp abonemanget vilket jag har. Jag sa att jag kunde bevisa att jag inte bott på adressen men det brydde sig inte den klimakeriekossan som svarade sig om. Hon var riktigt sur och otrevlig och påstog att alla som svarar i kommunens växel för Nybro Elnät AB alltid sköter sitt jobb och därför har inte jag gjort någon avanmälan av min el.
Det roliga är att jag nu fått kronofogds skulder på räkningar jag aldrig fått i första läget och det är ju inte så konstigt med tanke på att jag inte bott på adressen och räkningarna lär väl gått dit. Men nu hittade tydligen Nybro Elnät min nya bostadsadress sen 2½ år tillbaka när dom skickade räkningen till kronofogden. Det kan man ju tycka är lite lustigt med tanke på att dom inte hittade min adress när dom skulll skicka räkningarna i första läget.

Hur som haver så är det väl bara att bocka och ta emot och sedan betala skiten och se glad ut. För en sak är ju uppenbart att kärringarna i kundtjänst på Nybro Elnät AB är allt annat är trevliga och hjälpasamma utan riktigt jävliga och otrevliga och inte ett skit hjälpsamma så nu står jag här med en räkning på 2000:- och en kronofogdskuld på något som inte ens är mitt och som Nybro Elnät AB inte ens försöker reda ut.

3 kommentarer:

Anonym sa...

men fy faan, ring sverker olofsson på plus...
gör nåt, intí faan ska du behöva etala det där, ring upp igen och be att få tala med högsta chefen (åsså kan du ju alltid säga att sverker är din morbror eller nåt..hehe) folk brukar vara rädda för honom...

batti sa...

Kan man inte betala för att sedan bestrida?

Kan du bevisa att du sagt upp avtalet är du väl safe, men dumt att få en anmärkning om det går att undvika...

surtant sa...

lisa: Kanske ingen dum idé. Sverker får många företag att bli spaka...

batti: anmärkningen har jag redan fått dessvärre eftersom att jag inte betalat en räkning jag aldrig fått. Hade diskutioner med dom i telefon igår och jag kan inte bevisa nånting enligt dom och därför så måste jag betala. Även ifall jag kan bevisa att jag har ändraat adress och absolut inte känner människan som bor i lägenheten nu så är det inte nog.

Och som sagt: Kommunens växel gör ALDRIG fel, har jag fått lära mig nu *S*