onsdag 2 maj 2007

Hur fan ska modet va igentligen???

Jag tror jag börjar bli gammal. Jag fattar inte alls hur modet ska va i sommar. Min irretation började förra veckan när jag skulle köpa mig en sommarjacka. Det finns ju inte en normal jacka att få tag på. Antingen så ser dom ut som om du ska på hajk och är av modell fjällräven, eller så ska det va nån form av rock vilket jag absolut inte vill ha på sommaren eller så har du några konstiga variater som ser ut som om du steg direkt ut från en 50-tals film.

Sen det här med tunikor. Har man som jag hunnit fylla 30 + moms så kan man omöjligt få en tunika att sitta snyggt. Problemet är att man i regel inte längre är trådsmal utan har en liten kula på magen som faktiskt är ett tecken på att man lever på annat än groddar och proteindrinkar. Men tar man på sig en tunika så blir resultatet att man ser gravid ut, en effekt man helst inte vill ha så tunikor går bort i sommar.

Shorts med strumpbyxor eller tihgts under är någon jag absolut inte kan förlika mig med. Om det nu är så kallt att man inte kan ha shorts utan måste ha strumpbyxor under varför inte ta på mig ett par byxor direkt då istället. Ett mode ni aldrig kommer få se mig i. Trodde ärligt att klasbyxorna dog ut på 80-talet.

Och så slutligen. VARFÖR måste dom göra alla bikini med trekant-bh. Hur många i min ålder kan ha en sån bikini och fortfarande få tuttarna att stanna på plats. Jag kan upplysa om att min tuttar täcks bara en tredjedel av bröstet i en sån bh, resten väller formligen ut på sidorna av den. För att inte tala om i vilken höjd dom hamnar i. Man brukar ju i regel vilja att brösten sitter uppe på bröstet men det gör dom inte i en sån bh för där har du endast ett snöre i ryggen och en liten fjuttig trekantig lapp som ska hålla hela behaget på plats, vilket resulterar i att allt trillar ner i navel höjd. Alltså går även dessa bikini modeller bort i sommar.

För dig som ändå hunnit bli över 30 och vågar dig på årets mode har jag några länkar här:

Aftonbladet mode
Expressen mode

Sen finns det ju oändligt mycket mode bloggar, men jag komemr fortsätta köra på jeans och top för att inte tala om att sommarjackan ersätts med en munkjacka...

Inga kommentarer: