torsdag 15 februari 2007

Sexuella tjänster till funktionshindrade!!!

Aftonbladet skriver idag om Sören Olsson ställer den förbjudna frågan: Är det okej att köpa sexuella tjänster till funktionshindrade ungdomar? Sören Olsson säger även detta – Jag har själv inget svar men vill ha en diskussion, säger han.
Jag har heller inget svar att ge honom. Frågan är om han kommer få nått svar alls eftersom frågan är så oerhört känslig.
Sexhandel är aldrig rätt, men å andra sidan så känns det också fel att en ung pojke inte ska få stilla sin nyfikenhet bara för att han är funktionshindrad.
Men jag måste nog erkänna att jag tycker nog att idén med att köpa sex i detta fall är helt rimligt. Att köpa sex i Sverige är ju olagligt, men att köpa sex i tex. Danmark är lagligt så köper man sex där så slipper man i alla fall utföra en olaglig handling.


Det känns lite som om det är lika myckt tabu över sexhandel som över att funktionshindrade vill ha ett sexliv.

4 kommentarer:

Anonym sa...

En eventuell legalisering måste ses ur hur situationen för prostituerade ser ut. Även om sexköpslagen verkar konstigt utformad så kan man inte stifta lagar ur potentiell torsks synvinkel, inte ens om dom har handikapp.

Anonym sa...

Så bara torsken är tillräckligt handikappad då blir köpet av en annan människas kropp acceptabelt! :-o

För mig är det fullständigt egalt ifall torsken lider av någon sjukdom eller saknar några kroppsdelar. Principen gäller för alla: ingen ska kunna köpa en annan människas kropp - utan straff!

Anonym sa...

dom fula då

Johan sa...

Sex är alltid en förhandlingsfråga .... så varför begränsar man denna förhandling genom ett förbud?