lördag 3 februari 2007

Föräldrar får kvarsittning!!!

Att föräldrar ska få kvarsittning är en alldeles utmärkt idé och är något alla skolor runt om i landet borde ta efter. Jag förstår precis varför Hammarskolan i Vännäs gör det här. Det finns så många föräldrar som anser att det är upp till skolan att uppfostra deras barn. Men det ju utan skolan som satt barnen till världen utan föräldrarna och då får dom oxå ta sitt ansvar. Att föräldrar ska sitta med på kvarsittning och ifall det inte hjälper även sitta med på ordinarie lektioner tills eleven skärpt sig och sköter sin skola är väl igentligen inte för mycket begärt. Om man verkligen älskar sitt barn och vill deras bästa så gör man väl en sån här sak utan att tveka för att få barnen att fungera i skolan igen. Vissa av föräldrarna rasade visst över att dom behövde skriva på ett kontrakt om att dom gick med på kvarsittningen och såg det som ett hån. Jag skulle tro att dom föräldrarna som tog det som ett hån är antagligen dom som har stökigast ungar och inte själv orkar ta tag i problemet utan skyller över det på skolan.

Länk till artikeln på Aftonbladet "Föräldrar får kvarsittning i skola i Västerbotten".

3 kommentarer:

Anonym sa...

Jag skulle aldrig skriva på nåt sånt..

Anonym sa...

Med vilka metoder har du själv uppfostrat dina barn?

surtant sa...

Anonym1:Jag skulle utan tvekan skriva på. Så jag hoppas att kvarsittningen kommer till mina barns skolor.

Anonymn2: Vad har man för "metoder" att välja på???
Jag har använt mig av sunt förnuft, tydliga regler, hjälpa till hemma, läxor innan lek etc etc...