torsdag 22 februari 2007

Ämnet Hanemålaskolan IGEN!!!

Idag läser man om yttligare en artikel i Barometern om mögel och fukt problem på Hanemåla skolan. Men nu verkar det som om dom faktiskt tänker göra nått åt problemet men som vanligt i denna kommun så felas det pengar. Enligt Conservator som gjort flertalet tester på skolan så finns det en raf problem presenterad och då bla. mögel och fuktskador.
Men Anders Johansson som är fastighetschef på tekniska kontoret har en anna åsikt:

- Det är oerhört svårt att konstatera fakta här, för vi kan faktiskt inte fullt ut konstatera fukt- och mögelproblem. Det är inte 100 procent av dem som vistas i skolan som upplever problem. Ibland är det 40 procent, ibland färre än så, säger han.

Han verkar tycka att det inte är nått problem och att ibland är det ju bara 40% som upplever problem. Jag måste nog säga att jag tycker det är ganska höga siffror och att det skulle va svårt att konstatera fakta kan jag inte heller förstå eftersom tester är gjorda och resultaten på dom finns.

Det som stör mig mest är att ingen har sagt nånting till oss som faktiskt har barn på skolan. Inte heller har Nybro kommun försökt att ens ta kontakt med någon förälder om saken utan det vi fått reda på om problemen på skolan har vi föräldrar fått läsa oss till i tidningarna.

Så min fråga är till Nybro kommun: Kan ni lova att det är helt riskfritt för våra/mitt barn att gå till skolan???


Länk till tidigare inlägg om hanemålaskolans problem

1 kommentar:

Vi på Kantarellen sa...

Men att lägga ut pengar på det ena onödiga efter det andra... ja, du vet "Ättestupan", det finns det till.