måndag 13 augusti 2007

Bantning, bantning och åter bantning!!!

Idag kan man läsa om hur bra GI metoden ska vara på SvD. Varje dag i nästan varje tidning så får du nån form av bantningstips och vilka metoder som ska va bäst. Just nu är det GI metoden, för ett tag sen så var det Atkins diet. Och som om det inte vore nog med dessa ständiga recept på dietmat så gör tidningarna alltid en extra artikel till varje sommar med en bikini-diet, så att du luras till att du kan banta bort en si så där 10 kilo på 3 veckor.
Varför kretsar dagens tidningar så mycket av bantningrecept och andra tips som ska hålla dig vacker. Har dom inget bättre att skriva om eller är det så att svenskarna börjar bli lika överviktiga som amerikarna så dom hellre läser om kalorisnåla recept?
Fast om vi nu börjar få samma vikt problem som dom har i USA så är det ju inte konstigt med tanke på att vi anammat deras kostvanor. Svenskarna har helt enkelt valt att lägga husmanskosten åt sidan och äter hellre pizza, kebab och Mc Donalds. Inte konstigt om vi sedan vill läsa om olika dieter som kan få oss smala när vi ständigt trycker i oss kaloribomber.

1 kommentar:

Anonym sa...

För den moderna människan är det vegetarisk diet som är det absolut bästa enligt mig som varit vegetarian sedan 7 år.
Jag är friskare, blir nästan aldrig sjuk, får aldrig kräksjukor eller magsjukor, jag blev av med min migrän jag lidit av sedan jag var barn (är en man på 35år) Är piggare, blir inte dåsig när jag ätit. Är helt enkelt en starkare och friskare människa.

Samtidigt är jag en sann djurvän. (sanna djurvänner äter inte sina vänner)

Att behöva äta kött för att få i sig proteiner är bara skitsnack, jag tränar och bygger upp min kropp utan kött. Ett enkelt och bra exempel kommer från gorillan (starkare än 10 fullvuxna män) dom äter inte kött...

Moderna människans diet är en vegetarisk kost. Det finns många alternativ nuförtiden exempelvis biffar, köttbullar, korv, färs och massor av annat man kan göra dom vanliga rätterna man är van vid: nuggets, hamburgare, köttfärssås, lasagne etc etc etc allt finns om man bara vill. (hälsans kök, quorn m.fl.) Tro inte på snacket som kommer från köttindustriet och dess barbariska anhängare, dom snackar skit! Tack för mig!