söndag 9 mars 2008

Varför är det synd om Carola?

Alla tidningar skriver om den forna schlagerdrottningen Carola och om hur hemskt det har varit för henne när hon inte gick direkt till final utan BARA till andra chansen, och nu skriver dom om hur Carola inte längre vill ställa upp mer i schlagerfestivalen pga att hon blev utröstad i andra chansen.
För det första vill jag påpeka att Carola inte stog själv på scenen även om alla artiklar handlar om henne, hon hade nämnligen en duett med Andreas Johnson men honom skrivs det knappt ett ord om. Så av nån anledning så verkar det ok att Andreas Johnson inte gick vidare men värsta scoopet att Carola inte gjorde det.
Men nu är det ju som så här att om lilla sångfågeln Carola tagit så illa vid sig så tycker jag inte hon ska ställa upp i fler tävlingar, allra helst inte om hon anser sig själv som en självklar vinnare. För anledningen till att Carola tagit så illa vid sig är att hon ställe upp i melodifestivalen med stort självförtroende om att hon garanterat skulle gå vidare till final och sedan vinna. Men självförtroendet fick sig en ordentlig käftsmäll när hon inte längre var en självklar vinnare. Men anledningen till att hon inte gick vidare är inte svårare än att det fanns dom med bättre låtar. Så den här melodifestivalen stog inte gud vid Carolas sida.

Länkar om Carolas missöde:

4 kommentarer:

denkan sa...

jag tackar vår herre för att han inte stod på Carolas sida i år.

Anonym sa...

Det är väl så att Andreas Johnson är lite mer mogen och kan acceptera att han inte är bäst.

Carola verkar var en riktigt bortskämd snorunge. "Jag tänker inte vara med om jag inte får vinna". "Det är inte mitt fel att inte andra förstår att jag är bäst" osv.

Dags att acceptera att det finns fler på vår jord. Ställ inte upp i en tävling om du inte pallar att inte vinna, hur svårt kan det vara.

Hon är ju bara pinsam, Andreas Johnson ska nog vara glad att han inte förknippas med Carolas pinsamheter.

Jimmy Loord sa...

Jag är så trött på alla som hackar på Carola! Media har blåst upp värsta hatdrevet mot henne och vad har hon gjort? Ja, hon sjunger bra. Tyvärr är det väl den gamla välkända jantelagen som åter igen visar upp sitt fula feja.

Anonym sa...

Instämmer fullständigt!
Och, som om inte Melodifestivalen visade hennes rätta sidor... så gjorde hon ännu en diva-dykning i 'Så ska det låta'.