måndag 22 januari 2007

Snö och det var mycke snö på en gång...

och det gillar vi inte. Allra helst eftersom att pengarna för snöskottning redan tycks va slut (fast det inte varit snö innan) eftersom att det inte är skottat nånstans. Ja ja, hunden var nöjd i alla fall när hon kunde skutta runt i snön.

Min 9 åriga dotter och jag satt och hade diskutioner vid frukostbordet när jag frågade henne om vad hon tyckte om ordningbetyg i skolan. När vi väl klarlagt vad ordningsbetyg var så tyckte hon det var en jätte bra idé. För hon har sen första klass klagat på att det är svårt att koncentrera sig i skolan för att det är så mycket stök i klassen. Men lärarna ska ju va lite väl pedagogiska ibland och har satt upp "veckans mål" som då bla. varit att vara tyst under lektionen. Som ni kanske förstår så har "veckans mål" inte direkt bidragit till att det blivit tystare i klassen eftersom att min dotter nu går i tredje klass och klagat på stök i klassen sen första klass. Och jag tror att anledning till att det inte händer nått är för att allt ska vara FÖR pedagogiskt istället för att säga till ungarna på skarpen. Så jag håller helt med min dotter i att det vore bra om dom införde ordningsbetyg i skolan för som det har sett ut för henne så är det tredje året hon ständigt blir störd under lektionerna utan att lärarna gör något åt det, fast hon sagt till om det både på utvecklingssamtal och på dagarna i skolan...

2 kommentarer:

Vi på Kantarellen sa...

Jösses människa.... du är ju precis lika snygg på bilden som i verkligheten

surtant sa...

Visst är jag... Fast jag gav en bild av skenhelighet på bilden när jag ser ut som den goda fen :)