onsdag 6 februari 2008

Och så lite gnäll på Nybro kommun igen....

Nu ska jag gnälla på Nybro kommun igen. Antagligen så är det dom grå och trista vinterna dagarna som får mig att bli gnällig och verkligen göra skäl för namnet SurTant.
Men jag kan säga i att Nybro kommun är det inte alltid grått, för ibland är det svart också. För går man ut på gatorna där jag bor så är det svart, totalt mörker tack vare att dom släcker ALL gatubelysning kring elva tiden på kvällen. Det är inte så jätte roligt för en annan som måste ut dygnet runt med en kissnödig valp att gå ut mitt i natten och inte se nånting.
Men antagligen så fattas det väl pengar i den här kommunen som vanligt. Vad jag undrar är vart pengarna går, för inte är det på snöröjningen heller. För dom få dagar vi haft snö den här vintern så hittade inte han med plogen hit.
Så det hade varit lite roligt att veta vart budgeten för snöröjning och gatulysen tar vägen för nånstans. Kanske gick pengarna till att fixa den nya hemsidan som dom stoltserade med i dagens tidning.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jag ser gärna att hundskatten återinförs. Välj en kostnadsnivå på hundskatten så att hundägarnas önskemål på kommunal service i form av gatubelysning, snöröjning, tömning av hunskitstunnor, etc täcks in till 100%.

Anonym sa...

Vill också gärna att hundskatten införs igen, inte minst för hundarnas skull!
Kattskatt vore inte så dumt det heller!
Finns det ingen belysning ser man ju inte heller i vilken hundskit man råkar trampa för alltid är det ngn idiot som struntat i att plocka upp efter sig!

Vart pengarna i landet går vet väl alla vid det här laget även om det hymlas med detta å det grövsta så räkna inte med ngn belysniing i framtiden!