lördag 23 februari 2008

Att vara förälder!

Satt just nu och läste Aftonbladet och konstaterar ganska snabbt att många idag är desperata efter att få vägledning till att va en bra förälder. Men att va en bra förälder blir man inte genom att köpa rätt barnvagn eller att ta körkort i föräldraskap, det blir du genom sunt förnuft. För jag måste nog säga att många bra föräldrar har funnits genom tiderna innan internet och alla "jag är med barn" tidningar kom.

Allt detta och lite till kan du läsa om på Aftonbladets familje sida:

Men på samma sida hittar jag följande länk:

Tycker Aftonbladet det är konstigt? När dom har tester om hur bra förälder du är och ifrågasätter ditt barns kost etc. Om jag satt och läste Aftonbladets familjesida så skulle jag troligen också bli hypernervös med tiden och tro att jag var en dålig förälder om jaginte köpte rätt barnvagn.

4 kommentarer:

Vi på Kantarellen sa...

Exakt!

Det är ju det jag skrivit om massor med gånger. Sunt förnuft!!!

Anonym sa...

Hej!
Jag håller fullständigt med dig.
Föräldrar borde kunna lita på sitt sunna förnuft.
Tyvärr har rätt många antingen aldrig fått det, eller tappat bort det (t.ex låter sina barn bära skulder...).
Och typ Aftonbladets motstridande artiklar (ena ögonblicket modehets, nästa ögonblick tips om att slappna av från pressen) hjälper liksom inte osäkra föräldrar.

Ha en fin dag!

Anonym sa...

Men vad är sunt förnuft då? Vems sunda förnuft? Jag tycker inte man kan använda det ordet utan att säga vad man menar. Det är olika för olika personer.En förälder kan tycka att det är sunt förnuft att låta barnen äta vad de vill för då är de glada och får mat i magen. Andra tycker att barnen ska äta sund mat. Det går itne att slänga sig med ett sånt ord för det varierar vad det är!

Vi på Kantarellen sa...

Signa: Sunt förnuft vad gäller mat. Alla vet att overload av pommesfrites inte är bra.... det ingår i alla fall i mitt sunda förnuft.

Men det handlar om så otroligt mycket mer än mat.