tisdag 19 juni 2007

Hårdrockare = Lönebidrag

SvD kan man läsa om Roger som är hårdrockare och därför blivit beviljad lönebidrag. Alltså, det är ju inget handikapp att lyssna på hårdrock, det är heller inget handikapp att klä sig som om man ska på ett halloween party dagligen, det är heller inget handikapp att missköta sitt jobb. Det är omognad. Killen är ett klassiskt fall av LOWLIFE. Han går hellre på rockkonsert än jobbar. Han lirar i ett band och tror att det stora genombrottet kommer snart. Karln är 43 år spelar i ett band som antagligen fortfarande repar i mammas garage. Är det ingen som talat om för karln att han redan passerat tonåren med råge. Han säger att han blir diskreminerad på anställningsintervjuer pga han är hårdrockare och ser ut som en sådan. Allså, en hårdrockare har i regel långt svart hår, tatueringar, döskalleringar, jeans och så sist men inte minst en urtvättad T-shirt med tex texten Metallica på. Jag hoppas inte han är förvånad över varför dom ratar honom, han ber ju liksom om det.

Slutplädering: Killen är ett solklart fall av omogen hårdrockare och just därför borde AF inte ge honom lönebidrag utan be honom klippa håret och skaffa ett jobb.

9 kommentarer:

Anonym sa...

så alla ska passa in i den svenska mellanmjölks-formen.. otroligt løjligt!! :) ..skvisa in alla så alla blir så härligt ikea-lika tills alla dör av tråkighet
blää!!!

surtant sa...

Alla behöver inte vara lika eller se likadana ut. Men ska man få ett jobb i dagens samhälle med den arbetslöshet som råder så får man faktiskt försöka anpassa sig lite. Och man behöver inte dö av tråkigthet för att man sköter sitt jobb istället för att gå på konserter.

Anonym sa...

han är säkert en trevlig människa men all den kraft han lagt ner på att få sitt musikintresse klassat som handikapp kunde han lagt på något annat...

Som att planera sin tid lite bättre vilket alla vi andra hårdrockare klarar av. Vi jobbar OCH spelar i band och går på konserter.

Det enda man behöver göra är att vänja sig vid "arbetskläder" - som alla andra människor får göra...

surtant sa...

Tack...

Kunde inte sagt det bättre själv...

Anonym sa...

Det är klart att grabben skall få göra som han vill, men han skall inte förvänta sig att samhället skall betala det. Sök stipendium eller jobba ihop till din hobby.

När vi växer upp beter vi oss ibland som om världen roterar runt just bara oss, till grabben med gitarren vill jag bara säga: Du är upp, skärp dig!

/anders

Anonym sa...

MAn får se ut precis hur man vill, men det är upp till arbetsgivaren att välja om den vill ha någon som ser ut som crap. Jag tycker det är helt okej, man måste ingenting men man kan heller inte kräva att få om man ingenting satsar. Vissa arbetsplatser vill inte bli sammankopplade med ett visst utseende, o vill man då jobba där, ja, då får man ta grejen med att klä sig passande efter situationen. Kallas visst för att vara vuxen tror jag. ;-)

Anonym sa...

Hej hej. Är ganska trött på alla kommentarer om Roger.. I mitt band, som heter SilverLand, spelar Roger bas.. Vi spelar varken hårdrock eller repar i nån mammas garage.. Kanske dags att se sig om efter en ny basist??? Börjar tröttna på att folk ser oss som pajasar på grund av Roger..

http://www.allears.se/MyPage.aspx?memberId=695fc4aa-19fd-4fd0-8539-5b1cd337314f

Mvh Peter/ sångare i silverland.

Anonym sa...

ni är så grundlurade, hjärntvättade, men ni vet inte om det. gräver runt i ytan av en bottenlös avgrund. måste lämna sverige innan jag dör av tristess

surtant sa...

Peter: Jag måste nog erkänna att det är beklagligt om er musik ska bli lidande för Rogers beteende. Och jag kan också erkänn att jag inte kollade upp fakta om bandet innan jag skrev, utan det var mer något jag haspalde ur mig i ren irretation över artiklarna om Roger och hans lönebidrag...