måndag 2 mars 2009

Kan inte ge mitt medlildande...

Läste nu på morgonen på SVD om en man som gjort sig skyldig till en hel del brott som gett honom sammanlagt 18 domar, och det kan ju tilläggas är dom brotten han blivit dömd för och om man leker med tanken så vet man ju igentligen inte hur mycket snubben gjort sig skyldig till som inte blivit anmält eller som han inte blivit dömd för.
Nåja, nu skriver i alla fall SVD att han ska bli utvisad och det har givitvis fått protester vilket jag inte kan förstå varför. Den här killen har under sina 27 år i Sverige inte lyckats till foga landet något mer än brottslighet, och han är antagligen väl medveten om att han kan bli utvisad. Men det står i SVD att dom vill ha utvisningsdomen upphävd för att han har barn och barnbarn i Sverige, men det var han ju också medveten om innan han gjorde sig skyldig till alla sina brott och skulle således tänkt på det innan. Så min undran är nog snarare varför det tog så lång tid innan människan blev utvisad ur Sverige, för det är ju ganska uppenbart att han är oförbätterlig, och det är ju inte direkt snatteri han åkt dit för utan grövre brott så som olaga tvång och utpressning.

Jag är också medveten om att när jag skriver detta antagligen kommer bli kallad rasist vilket jag inte är, för av nån anledning i det här landet så har det blivit tabu att prata eller skriva någonting som har med invandrare eller flyktingpolitik att göra. Men om sanningen ska fram så finns det precis lika många rötägg ibland invandrare som bland oss infödda svenskar och då måste man väl ändå ha rätten att tycka att dessa rötägg gör fel, jag är emot brott brott varken det är en svensk eller en invandrare, det handlar inte om nationalitet utan om att följa lagen oavsett ifrån vilket land du kommer ifrån.

Inga kommentarer: