fredag 26 oktober 2007

Ämne: Hanemålaskolan!!!

Idagens Barometern kunde man läsa om Hanemålaskolan och dess mögel problem igen. Jag har bloggat om ämnet tidigare inlägg 1, inlägg 2, inlägg 3. Vad jag tycker är bra med dagens artikel i barometern jämnfört med dom tidiga är att för första gången som har barnen tagits upp, innan har det enbart handlat om att lärarna mår dåligt. Men däremot kan man ju ifrågasätta hur det kommer sig att personalen på expeditionen måste flytta ut till en barack och jobba där pga mögel problemen men alla andra barn och lärare får gå kvar. Ett barn har redan utvecklat mögel allergi och det problemet har dom inte heller löst utan att den klassen fortfarande jobbar kvar i samma klassrum. Man kan ju också fråga sig hur många barn som håller på att utveckla mögelallergier? Vad jag har förstått så är det inte på tal om nån renovering förän om först 1½ år. Något som jag också hakar upp mig på är att personalen på Hanemålaskolan har ett skyddsombud som går in och tar tag i problemet åt dom och knäpper kommunen på näsan om arbetsmiljön som råder på skolan, men vem för barnens talan???

Så nu känner jag att jag trött på Nybro kommun och deras nonchalans gentemot barnen och mögel problemet på Hanemålaskolan så nu ska jag sätta mig och maila vårt kommunalråd Markus Lund för att se vad han har att säga till sitt försvar.

Inga kommentarer: