söndag 28 januari 2007

Varit och tränat...

Tro det eller ej men jag lyckades ta mig till träning trots en massa snö, och jag menar mycket snö för Nybro kommun har tydligen haft personalfest för pengar som dom skulle skotta cykelvägarna med.

Sen i januari har jag tjurat lite på Friskis & Svettis och vägrat lösa terminskort för att dom höjt avgiften. Dom har gjort en rejäl höjning oxå. När jag började F&S förra januari kostade ett medlemskort för en termin 500:-. Sen fick dom för sig att bygga ny lokal vilket i och för sig vad trevligt men då när man skulle köpa medlemskort kostade det 600:-. Men det var ingen jag gnällde om förrän jag såg att nu hade dom höjd terminskortet till 800:-. Men lite enkel matematik kommer man fram till att det är en höjning på 60% på ett år. Hmm, nog för att dom fått mycket mer folk sen dom byggde nytt med gym och allt men dom kanske ska va lite rädda om sina gamla kunder oxå.
Ja ja, idag hade jag tjurat färdigt och köpte mig en engång biljett och tränade. Så nu känner jag mig faktiskt ganksa nyttig.

PS. ska strax fixa kaffe med äppelkaka och vaniljvisp så det var tur jag tränade så jag kan äta den med gott samvete.

Inga kommentarer: