lördag 5 april 2008

Svenskar är bidragsfuskare!

I SvD i dag kan man läsa om att Sverige, Norge och Island har mildare syn på bidragsfusk än andra länder. Nu har det i alla fall gjorts en undersökning om hur vår syn på bidragsfusket är och det visade sig att 96% av norrmännen tyckte det var omoraliskt att fuska medans bara 84% av svenskarna tyckte det. Men däremot tyckte svenskarna det var allvarligare att dopa sig inför en idrottstävling än att bidragsfuska. Så om man ska tro på den här undersökningen så är svenskarna mer intresserade av idrott än sveriges ekonomi.

Men däremot så är dom flesta svenskarna just NU jätte intresserade av ekonomi och då ligger främst intresset i skatteavdrag. Inte heller är det på någotvis omoraliskt att göra lite extra avdrag i deklarationen för det klassar inte ens svenskarna som fusk.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hej du!

Kan berätta för dig som vet så mkt, att jag inte tjänar ett öre på mina reklamannonser. Varför jag vill att man ska länka till min blogg är helt enkelt för att jag vill sprida tävlingen som jag har i min blogg,eftersom den endast gäller om den har minst 500 deltagare..jag får inget ut av tävlingen utan fick erbjudande om att ha tävlingen, tyckte det va kul att få ge bort något..och därför gör jag det.

Tycker du borde ta reda på fakta innan du häver ur dig massa skit.

http://natalieb.blogg.se

Anonym sa...

svar:

Klart att tävlingen ger mig fler besökare, men den GÖR INTE ATT DE STANNAR, för det krävs en bra blogg..jag tycker att min är bra, men inte tillräckligt bra just nu för att vara något att hurra för.
Och nej, jag tjänar inget på mina annonser..dessutom tog jag bort många av dem förut etersom de tog för lång tid att ladda sidan. Hade jag tjänat pengar hade jag varit glad, men det gör jag faktiskt inte!

http://natalieb.blogg.se