tisdag 1 april 2008

Jag önskar min dag är vore ett april skämt.

Allt var som vanligt fram till vi öppnade och skulle sätta oss och fika på jobbet, då blev allt svart. Nån har lyckats gräva av nått nånstans vilket gjorde att halva Nybro centrum blev utan ström. Eftersom att affären jag jobbar i ligger längst in i köpmannen utan fönster så blev det väldigt mörkt hos oss, så trevande lyckades vi ta oss till galleriagången för att ta reda på vad som hänt. Där satt vi och väntade och väntade på att felet skulle åtgärdas men alla runt om fick ström utan det huset mitt jobb ligger i. Efter en lång väntan så skickade chefen hem mig och nu så har dom fått beskedet att strömmen inte är tillbaka förrän 4-5 i eftermiddag.
Som om detta inte vore nog så mitt i allihopa så kommer brandkåren med rökdykare och allt, då var det tydligen en liten mindre brand i dressmans källare.

Hela dan känns som ett stort aprilskämt =)

2 kommentarer:

Anonym sa...

jaha, det var därför Lindex stängt pga strömavbrott och det var därför brandkåren ryckte ut. Jag var på torget men kände ingen röklukt och inte stod det något i morgontidningarna heller. Jag som varit så sjukt nyfiken.:-) Tack för att du bringade lite klarhet.
MVH Linda
PS: Jag kikar in här ibland efter att du var med i Barran. Kul att nån bloggar i Nybro.

surtant sa...

Linda: Varsågod =)

Kul att lite Nybrofolk börjat läsa bloggen.