fredag 18 april 2008

Idag sågar jag The phonehouse!

Nu har vi varit i kontakt med The phonehouse 2 ggr angående bärbara datorer för 2999:- som dom annonserar om. Det hela började med att dom hade det här erbjudandet tidigare den här månaden men datorerna sålde slut och skulle återkomma i lager för 2999:- den 5/4. Jag ringer det The phonehouse den 4/4 och frågar om dom kommer in till butiken i Kalmar den 5/4 och får då till svar att det gör dom men då till ordinariepris som skulle ligga på runt 4500:- vilket vi då inte var intresserade av. Jag påpekar för tjejen på the phonehouse att det var falsk marknadsföring om det inte fanns datorer för dom priserna när dom annonserade om det, vilket resulterade i att hon la på luren i örat på mig. Igår ser jag att dom har samma annons ute IGEN på samma dator för 2999:- men att den åter igen är tillfälligt slut och återkommer vecka 16. Det är nu fredag vecka 16 så jag ringde the phounehouse och fråga om dom kommit in och ifrågasatte också att dom sagt till mig att dom skulle återgå till ordniariepris. Nej då, det hade dom INTE gjort men nu var dom dessvärre helt slut och ersatt med en annan produkt för 3700:-. Jag påpekade igen att jag gått miste om datorerna tackvare att tjejen jag pratat med innan gett mig felaktiga uppgifter och då fick jag till svar "är man inte snabb nog och är framme när erbjudandet är så får man skylla sig själv". Då vart jag riktigt förbannad och vrålade nått i luren i stil med "inte fan kommer jag handla nån dator hos er nu i alla fall" sen la jag på.

Så den här dagen kommer jag ägna åt att spy min galla över oseriösa företag.

Inga kommentarer: