fredag 2 november 2007

Fortsätter att tjata om Hanemålaskolan...

och det kommer jag fortsätta att göra till åtgärder görs på Hanemålaskolan. Eftersom att min dotter går på Hanemålaskolan så är detta ett ämne som irriterar mig. Men förra veckan så fick vi föräldrar den första inbjudan till ett möte angående dom fukt och mögelprolem som finns på skolan, det man kan undra över är varför inget möte anordnats tidigare? Tidningarna fick ju nys om det redan i januari och började skriva artiklar om skadorna på skolan och det var via media vi föräldrar fick veta att våra barn går i en skola med både fukt och mögel, och inte förrän 10 månader senare beslutar kommunen om ett möte för föräldrarna. Det är fan skamligt att kommunen inte bryr sig mer än vad dom gör.
Men i dagens barometern kunde man läsa att folketshus har det minsann satts undan 20 miljoner till och den ombyggnaden ska börja redan nästa höst medan Hanemålaskolan ombyggnad får vänta på sig till våren 2009. Det bevisar ju ganska tydligt vad vår kommun prioriterar, dom vill hellre ha ett nytt dans golv i folketshus än att eleverna på Hanemålaskolan ska kunna gå i mögelfri skola.

Och sen kan jag ju tillägga att jag maila vårt komunalråd Markus Lund förra fredagen angående problemen på Hanemålaskolan, men det har han inte bemödat sig med att svara på. Så frågan är om man är tvungen att skriva till vår skolminister Jan Björklund för att få svar på sina frågor. För vårt komunalråd Markus Lund som är politiskt verksam för arbetarpartiet socialdemokraterna befattar sig tydligen inte med mail från dom vanliga arbetarna.

Inga kommentarer: