fredag 19 september 2008

Annika Östbergs ansökan avslogs!

Annika Östberg begäran om att få ett tidsbestämt straff avslog igen. Enligt SvD så är det fjärde gången Annika Östberg ansöker om att få sitt straff tidsbestämt men med samma utgång varje gång. Jag tycker att det är på tiden att kriminalvårdsnämnden i Kalifornien överlåter Annika Östberg till Sverige och att hon därmed kan få ett tidsbestämt straff. Jag tycker personligt att hon har suttit tillräckligt i Amerikansk fängelse och att det är dags att även hon får komma hem till Sverige bland nära och kära. Hon var ung och dum och gjorde nått hon med sannorlikhet har ångrat många gånger om och hon har redan suttit av 27 år av sitt liv, antagligen dom bästa 27 åren av sitt liv också. Att ge Annika Östberg avslag på ansökan om tidsbestämt straff tycker jag är lite fjantigt av Usa, där med säger jag inte att det är fjantigt med mord för det är ett brott som man ska ska oerhört hårt på, men i det här fallet har ju Annika Östberg fått ta hela smällen för ett brott som två personer begått. Så här med ger jag Annika Östberg mig fylla stöd och hoppas på att det går bättre vid nästan ansökan om två år.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Nu är det ju så att Annika var mycket mer delaktig än vad hon erkänner vid de här parole hearings. För att hon ska kunna anses som rehabiliterad så kräver de nog att hon också ska inse att hon har en stor skuld och sluta skylla på att hon var manipulerad av sin pojkvän.

"men i det här fallet har ju Annika Östberg fått ta hela smällen för ett brott som två personer begått."

Hon slapp dödsstraff eftersom hon fixade en plea bargin mot att hon vittnade mot sin pojkvän. Han tog ju livet av sig innan rättegången hann börja, så jag tycker inte att Annika har fått ta smällen för båda.

Anonym sa...

Hennes ansökan avslogs - och det med all rätt. Varför ska vi ta hand om grovt kriminella i Sverige bara för att de är födda här????

Anonym sa...

Det enda man kan lasta Kaliforniens kriminalvård för är att de inte gav skitkärringen en gitinjektion direkt.

peddan sa...

Hon borde sitta inspärrad livet ut. USA har ett rättsystem som står på offrens sida, tillskillnad mot Sverige som fjantar för mördarpacket